05.12.2014
ОДРЖАНО ПРЕДАВАЊЕ "ГЕЈМИФИКАЦИJA У БИБЛИОТЕКАМА"
У оквиру пројекта “Универзитетска библиотека “Светозар Марковић” за мрежу јавних библиотека Србије: пренос знања, садржаја и програма”, који је подржала Универзитетска библиотека “Никола Тесла” из Ниша, 05. децембра 2014. године, у рачунарској уционици ЈУНИС-а, на Универзитету у Нишу, у трајању од 10 до 14 часова, одржано је предавање и радионица под називом “ГЕЈМИФИКАЦИЈА У БИБЛИОТЕКАМА”.
Предавању су присуствовали библиотекари Универзитетске библиотеке и факултетских библиотека Универзитета у Нишу.
Гејмификација је пракса увођења идеја, концепција и елемената игара у пословно окружење. Теорија гејмификације је изузетно развијена и гради се на корпусу знања прикупљеном у оквирима подручја организационих наука, психологије, информатике, социологије, економије и других научних дисциплина. Пракса гејмификације веома је заступљена у већини делатности данас, а библиотеке широм света тек почињу да користе предности које гејмификација пружа за унапређење пословања.
Предавање “Гејмификација у библиотекама” одржао је др Младен Чуданов са Факултета организационих наука Универзитета у Београду, који је један од водећих стручњака у овој области код нас и у свету. Овом приликом он је представио основе теорије гејмификације и указао на теоријске могућности за унапређење пословања библиотека, увођењем елемената игара у пословне процесе у библитоеци.
Након предавања, професор Чуданов је одржао и радионицу под називом “Гејмификација у библиотекама – практични приступ”. На њој су размотрени практични аспекти увођења гејмификације у библиотекама. Кроз конкретне задатке и њихово решавање полазници су стекли искуства у планирању примењивих програма гејмификовања библиотечких услуга.